Profesorice Tamara Lapac (engleski jezik u struci) i Maja Mendler (računalstvo) sudjelovale su na seminaru u sklopu prvog ciklusa Erasmus akreditacije 2025-1-HR01-KA121-VET-000322939, usmjerenom na inovativnu primjenu digitalnih alata u obrazovanju kulturne baštine. Seminar je održan u Firenci od 3. do 8. 11. 2025 godine pod nazivom Digital Tools for Cultural Heritage Education.
Tijekom programa polaznice su unaprijedile svoje kompetencije u području europske digitalne baštine, digitalnog pripovijedanja te izrade multimedijskih sadržaja uz pomoć suvremenih aplikacija. Poseban naglasak bio je na razvijanju i upotrebi mašte, kreativnosti, oluje ideja, prostorne snalažljivosti te analiziranju muzejskih slika i artefakata, što je dodatno obogatilo pristup učenju na otvorenom i u muzejskim prostorima.
Sudionice su također usvojile načine upravljanja digitalnim projektima i integracije AI alata u nastavu, isprobale metode motiviranja učenika putem digitalnih platformi te naučile uključiti igrifikaciju i razvoj 4C vještina (kritičko mišljenje, kreativnost, komunikacija, suradnja) u obrazovni proces.
Stečena znanja imat će široku primjenjivost u nastavi različitih predmeta. U nastavi engleskog jezika u struci učenici će moći izrađivati digitalne priče, virtualne ture i kreativne projekte vezane uz europsku kulturu te analizirati umjetnička djela na stranom jeziku. U nastavi računalstva primjena će se očitovati kroz izradu multimedijskih projekata, rad s AI alatima, razvoj digitalnih priča te obradu slika i analizu vizualnog materijala. U ostalim predmetima, poput povijesti, hrvatskog jezika, geografije, umjetnosti i etike, naučene metode mogu se koristiti kroz digitalne muzeje, projekte o kulturnoj baštini te aktivnosti koje potiču kreativno i istraživačko mišljenje.
Kako bi se osigurala šira primjena naučenih sadržaja u školi, profesorice će održati radionicu za ostale nastavnike, čime će se omogućiti integracija stečenih znanja i u druge nastavne predmete.
Na seminaru su također sudjelovali nastavnici iz Estonije, Finske, Češke, Poljske, Grčke i Španjolske. Ova međunarodna suradnja izuzetno je dragocjena za nastavu jer potiče razmjenu najboljih praksi u korištenju digitalnih alata iz različitih europskih obrazovnih sustava, omogućuje učenje o raznolikoj kulturnoj baštini te potiče interkulturalnu kompetenciju i širi profesionalnu mrežu za buduće Erasmus i eTwinning projekte, što direktno obogaćuje iskustvo učenja za učenike.