Pravo na slobodno vrijeme
Tematsko područje:
Cilj:
Voditeljica:
Učenici:
Ljudsko – pravna dimenzija
Poticati promišljanje i vrjednovanje slobodnog vremena kao ljudskog prava, razviti empatiju, timski rad i suradnju.
Jasminka Berend
Ana Jednašić (2. razred), Lorena Mijatović (2. razred), Ronaldo Dibrani (1. razred), Una Strajnić (1. razred), Ana Sklepić (4. razred), Jelena Anđelić (4. razred), Valentina Živković (3. razred), Ana Petric (3. razred), Anamarija Knez (2. razred), Natalia Babić (3. razred), Valentina Geljić (3. razred).
Učenici koji će predstaviti projekt
Ana Jednašić (2. razred), Lorena Mijatović (2. razred), Natalia Babić (3. razred), Valentina Geljić (3. razred)
Opis
Izbor i istraživanje problema
Razvoj i utjecaj tehnologije na naš svakodnevni život, zamke virtualnog svijeta, društvene mreže i virtualno nasilje potaknulo nas je na promišljane kako provodimo slobodno vrijeme.
Istraživački rad
Provodili smo niz anketa i intervjua, a ankete na uzorku učenika drugog razreda naše škole, pokazale su kako čak 100 posto naših ispitanika smatra slobodno vrijeme važnim, 92 posto da je pravo na slobodno vrijeme ljudsko pravo, a 7,6 posto ne zna. Više od 30 posto ispitanika navodi kako nema dovoljno vremena za slobodno vrijeme, 23 posto ispitanika navodi da se njihov način provedbe slobodnog vremena promijenio usred pandemije.
Učenici su radili intervjue s osobama treće životne dobi, željeli smo saznati kao se slobodno vrijeme provodilo prije, kakvu poruku imaju osobe treće životne dobi za mladež i slično. O provedbi svog slobodnog vremena učenici su pisali eseje.
Radili smo i intervju s voditeljicom udruge PGDI u Belom Manastiru.
Proučili smo Ustav Republike Hrvatske, Opću deklaraciju o ljudskim pravima i Konvenciju o pravima djeteta.
Moguća rješenja problema
Moguće rješenje problema je kvalitetno provođenje slobodnog vremena, druženje, empatija, boravak na svježem zraku, športske aktivnosti, zabava i razonoda.
Plan djelovanja
Učenici su djelovali u skladu sa zakonskim normama, osobnim primjerom nastojali su potaknuti i druge na djelovanje. Međusobno su se uvažavali, provodili svoje slobodno vrijeme sa svojim bakama i djedovima.
Plan je djelovanja i saznati kako se na kvalitetan način može provoditi slobodno vrijeme na lokalnoj razini, u našem gradu.
Ostvareni rezultati
Učenici su radom na projektu razvijali vještine istraživanja, pisali eseje, družili se, putovali kao sudionici projekta prekogranične suradnje Mađarske i R Hrvatske u grad Pečuh, upoznali se sa zakonskom regulativom, bolje se upoznali i surađivali te iskazali i svoje vještine crtanja, pisanja i komunikacije.
Predstavljanje projekta
Projekt je predstavljen učenicima naše škole u okviru samovrjednovanja, na županijskoj smotri te eventualno i na državnoj smotri projekata iz područja građanskoga odgoja i obrazovanja i drugih međupredmetnih tema.