Suživot s Korona virusom
Tematsko područje:
Cilj projekta:
ljudsko – pravna dimenzija
nije prezentiranje činjenica o korona virusa ili činjenica s kojima možemo biti upoznati putem medija, no osvijestiti „novo normalno”, humanost na djelu, timski rad i suradnju.
Vrijeme trajanja projekta:
rujan 2020. – ožujak 2021., u mjesecu travnju i svibnju je planirano sudjelovanje na županijskoj i državnoj Smotri projekata iz područja GOO – a i drugih međupredmetnih tema.
Voditeljica projekta:
Broj učenika koji sudjeluju u projektu:
Jasminka Berend
10, zanimanje frizer – kozmetičar te upravni referent.
Rezultati projekta:
Izbor i istraživanje problema
Temu su učenici odabrali u skladu s novonastalom situacijom za sve nas. Složili smo se kako djelovanje na ovom problemu može donijeti niz odgovora, povezati nas i olakšati nam lakše se nositi s novom situacijom.
Istraživački rad
Provodili smo niz anketa i intervjua, a ankete i intervjui pokazali su nam kako većina naših sugrađana podržava mjere Civilnog stožera, pridržavaju se u 100% iznosu epidemioloških mjera, a u listopadu je čak više od 70% naših ispitanika očekivalo porast broja zaraženih, no u stresu je 58,8% ispitanika.
Intervjui su pokazali kako su naši sugrađani promijenili svoje navike, kako „ovo vrijeme smatraju nepouzdanim jer ne znaju što im donosi novi dan“, no i „kako moramo biti strpljivi jer sve prolazi pa će i ovo proći.“
Proveli smo i intervju s vlasnicom frizerskog salona Beauty u Belom Manastiru te se upoznali s epidemiološkim mjerama i kako pandemija utječe na poslovanje salona.
Interesiralo nas je i kako se sa ovim virusom nose naši kućni ljubimci te smo dobili informacije u Veterinarskoj stanici Beli Manastir od dr. Benića sa kojim smo proveli intervju.
Analizirali smo dobivene rezultate, svoja nova iskustva bilježili, proučili Ustav Republike Hrvatske, Zakon o volonterstvu, Zakon o zaštiti životinja, Zakon o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti te Opću deklaraciju o ljudskim pravima.
Moguća rješenja problema
Naša je prva akcija bila djelovanje na suzbijanje stresa te smo u suradnji s profesoricom psihologije A. Kalčić proveli naš Sedmodnevni izazov vježbanja optimizma u kojem su sudjelovali učenici i roditelji, a kojim smo se bolje upoznali i bili potpora jedno drugom u doista teškom vremenu za sve nas.
Nismo zaboravili niti kazalište, u koje na žalost ove godine nismo mogli, ali smo mogli u kućno virtualno kazalište. Profesorica hrvatskog jezika M. M. Bednar odabrala je predstavu „Nova Nora“, sva smo svoja iskustva bilježili i zajedno komentirali na našoj skupini na Yammeru.
U prosincu, kada je broj oboljelih u našoj županiji bio u porastu, odlučili smo se na pomoć osobama treće životne dobi – odlazak u prodavaonicu, u ljekarnu ili čaj s bakom.
Učenici su pisali i eseje na temu: „Ja u pandemiji i online nastavi”.
Ostvareni rezultati
Izradili smo i digitalni letak digitalnim alatom Adobe Spark i Canva koji smo podijelili zainteresiranim vlasnicima kućnih ljubimaca, a koji sadrži stručne konstatacije do kojih smo došli putem intervjua u Veterinarskoj stanici.
Izradili smo i logo projekta.
Timski rad i suradnja, humanost na djelu i zajedništvo obilježja su i rezultati ovog projekta.
Rezultatima našeg rada upoznali smo zainteresirane putem web stranice naše škole te putem facebook stranice Projekt građanin – Baranja.
Projekt namjeravamo predstaviti na županijskoj i državnoj razini.
Posjet veterinarskoj stanici
U sklopu projekta posjetili smo Veterinarsku stanicu u Belom Manastiru 08. veljače 2021., naime na inicijativu učenice Andreje htjeli smo saznati nešto više o životinjama u vrijeme „novog normalnog“.
Zanimalo nas je stručno mišljenje o temi na kojoj radimo te smo zamolili dr. Benića za intervju kojemu se rado odazvao.
Organizirali smo i humanitarnu akciju u kojoj su sudjelovali učenici koji rade na projektu jer se u vrijeme posjeta Veterinarskoj stanici nastava odvijala on – line, ipak, prikupili smo sredstva kojima smo kupili hranu za pse te je ponijeli pri našem posjetu.
Intevrju su vodile učenice Nikolina i Valentina, a Natalia i Nina bile su vrijedni fotografi i zapisničari.
Svoje iskustvo posjetom i intervjuom učenica Nina opisala je slijedećim:
„I više sam nego zadovoljna. Drago mi je što smo imali prilike saznati nešto novo vezano za životinje i korona virus budući da većina nas ima kućne ljubimce, a uz to smo posjetili i azil za pse“.
Iz intervjua s dr. Benićem izdvajamo slijedeće:
„Što se tiče same bolesti Covid – 19 je identificiran na jednog do dva psa, mutacija je virusa potekla od životinje, u tom smislu spominje se Kina, ali da su životinje ugrožene to još nije potvrđeno.
Covid je kod životinja već godinama, a mutiranjem se nalazi kod ljudi. Sama se životinja nije još ni jednom zarazila. Sva hrana se termički obrađuje tako da se bakterija ubija.
Zaraza je nastala od životinje, a kratka je spona između životinje i ljudi. Nema dokaza da je vlasnik zarazio svog ljubimca. Tako na primjer neke životinje imaju bolja osjetila od ljudi na primjer orao koji ima odlično osjetilo vida tako da s visine može vidjeti miša. Uzmimo i rodu kao primjer koja prođe silne kilometre i svako proljeće dođe u isto gnijezdo.
Svakako je važno da ljudi drže vlastitu higijenu. Psi su otporni na mutaciju Covida, a mutacija Covida još nije ni potvrđena kod životinja. Ne zna se je li virus prenijet sa životinje na čovjeka ili je mutirao u životinji.
Covid je široki pojam, takav virus je kod životinja već godinama, ali sada je ta mutacija prešla na ljude. Prema studijima koji još nisu 100% potvrđeni imamo oboljenje tigra i psa, radi se o mapsu Covida koji se uspoređuje“.
Osim navedenog, naša je akcija bila i izradba digitalnog letka s obzirom na nova saznanja.
Pomoć osobama treće životne dobi
Predblagdansko vrijeme, Covid – 19, propusnice, distanca, maske, dezinfekcija ruku, online nastava i još puno toga nije nas spriječilo u akciji našeg projekta.
Odlučili smo djelovati akcijom pomoći osobama treće životne dobi te pisanjem eseja na temu:
„Ja u pandemiji i online nastavi“.
Iz eseja učenice Valentine, 2.Ur izdvajamo slijedeće:
… Nošenje maske, distanca i dezinfekcija ruku postala mi je navika jer na taj način štitim sebe i druge od zaraze. Za vrijeme pandemije najviše vremena provodim kod kuće.
Ne družim se s prijateljima kao nekada i ne posjećujem često svoju rodbinu, baku i djeda. Zbog velikog broja zaraženih ljudi, imam online nastavu. Morala sam naučiti koristiti aplikacije koje su mi potrebne za nastavu na daljinu. Učenje i rad na taj način puno mi je teži i treba mi više vremena da riješim zadane zadatke. Uskoro započinju praznici, pa me veseli što ću se odmoriti od svojih školskih obveza te se nadam da će drugo polugodište početi u školskim klupama. Nadam se da će cijepljenje smanjiti zarazu i da ćemo svi na taj način pobijediti ovaj opaki virus te se napokon vratiti u normalan život…
Kako živjeti u "novom normalnom"
U našoj školi se i ove školske godine provodi Projekt građanin, a za naš projekt odabrali smo temu:
Suživot s korona virusom.
Kako živjeti u „novom normalnom“ , očuvati mentalno zdravlje, ostati povezani i optimistični samo su neka od pitanja našeg projekta.
Nakon anketa i intervjua gdje smo došli do zanimljivih odgovora naših sugrađana, alternativnih politika i odabrane politike, naša je prva akcija pitanje mentalnog zdravlja u našem suživotu s korona virusom.
Profesorica psihologije Anastazija Kalčić održala je za naše učesnike projekta zanimljivo predavanje o utjecaju korona virusa na mentalno zdravlje, letak sa savjetima kako se nositi sa trenutnom situacijom i sedmodnevni izazov za vježbanje optimizma.
„Sedmodnevnom izazovu vježbanja optimizma“ učenici su se rado odazvali, što je vidljivo iz njihovih poruka i pisama. Svoje su poruke ostavili i na plakatu u našoj školi (slika).